Problemy branży
e-commerce
Główną trudnością, z jaką stykają się przedsiębiorcy z sektora handlu i dystrybucji jest ciągła konieczność zmiany, by nadążyć za trendami technologicznymi. Dzięki wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania firmą sklepy mogą zapewnić obsługę klienta na najwyższym poziomie, a tym samym podnieść wydajność i zwiększyć zyski. Brak spójnego systemu ERP powoduje wiele negatywnych konsekwencji dla przedsiębiorstwa. Częstymi problemami prowadzącym do utraty klientów są skomplikowany proces składania zamówień i niedostosowanie sklepu do każdego typu urządzeń. Istotne dla klienta jest również bieżące informowanie o dostępności towarów i terminie realizacji dostawy. Brak lub podawanie nieaktualnych danych prowadzą do zniechęcenia klienta, a w konsekwencji może on nigdy więcej nie powrócić do sklepu. Utrudnieniem są też niejasne informacje na temat dostawy oraz form płatności lub niedostępność wszystkich form płatności, a także brak księgowania wpłat w czasie rzeczywistym, co znacznie wydłuża proces obsługi zamówienia.
Ważny jest jednak nie tylko łatwy kontakt z klientem, ale też sprawna komunikacja wewnątrz firmy. Dane często nie są na bieżąco przekazywane pomiędzy oddziałami a centralą, magazynami i dostawcami. Problemy w tym obszarze prowadzą do występowania braków magazynowych, niedokonywania na czas rezerwacji towarów, a ostatecznie do opóźnień w dystrybucji. Utrzymanie dużego magazynu wymaga bieżącej kontroli stanów magazynowych i automatycznego systemu powiadomień o prognozowanych brakach. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia dedykowanego systemu ERP dla handlu i dystrybucji.
