Problemy branży usługowej
Branża usługowa staje się coraz bardziej konkurencyjna. Wyróżnienie się spośród wielu podobnych firm jest warunkiem koniecznym osiągnięcia sukcesu. Nie jest to jednak możliwe, kiedy przedsiębiorstwo jest niedostosowane do trendów rynkowych i nie stosuje nowych technologii, w tym systemu zarządzania firmą. Wielu przedsiębiorców nadal banalizuje ten wymóg, okazuje się jednak, że ich firmy tracą na tym pieniądze, a nawet zaufanie klientów. Częstą przyczyną jest brak płynnego przepływu informacji o realizowanych zamówieniach pomiędzy różnymi oddziałami firmy oraz brak dostępu do danych w czasie rzeczywistym. Nieefektywny obieg dokumentów, szczególnie jeśli pozostają tylko w wersji papierowej, prowadzi do chaosu w dokumentach administracyjnych. To z kolei utrudnia kontrolę nad realizowanymi projektami i egzekwowanie od pracowników należytego wykonywania obowiązków. Procesy zachodzące w firmie bez właściwego nadzoru stają się coraz mniej wydajne. Zamówienia realizowane są nieterminowo lub zachodzą w nich błędy, których można było uniknąć. Generuje to nadmierne koszty i obniża wydajność pracy, negatywnie wpływając również na oceny klientów. Wymagania wobec firm usługowych stawiają nie tylko klienci, ale i rynek pracy. Osoby zatrudnione często oczekują możliwości pracy zdalnej lub w elastycznym wymiarze godzin. Rozliczenie tych form zatrudnienia jest trudne bez precyzyjnego systemu zarządzania czasem pracy.
